Adviespunt

Een foto met invloed

november 2019

Sexting is hot! Martje Heerkens van School & Veiligheid ziet dat de school vaak vergeten wordt in het praten hierover. Want sexting heeft impact op de hele gemeenschap van leerlingen. Een ‘foto met invloed’ biedt dus ook kansen voor het werken aan betere omgangsvormen: seksuele integriteit.

Lees het blog

Perspectiefwisseling

oktober 2019

Je bent als leraar zoveel meer dan je ‘vak’ alleen. Je hebt ook een maatschappelijke opdracht uit te dragen vanwege de vormende taak die het onderwijs heeft. Waar ligt de grens (norm) en waar de ruime en vrijheid (waarden) die je de leerlingen wilt bieden.

Lees het blog

Die kleine en grootse momenten van aandacht

september 2019

Natuurlijk wil je dat een leerling een diploma haalt. Maar laten we niet vergeten dat er ook andere dingen zijn die ertoe doen. Dingen die het verschil maken: aandacht, echte interesse, er zijn. Juist de kleine en grootse momenten van aandacht maken indruk.

Lees het blog

Hij had dit ook niet zo gewild

juni 2019

Lynn Louwe praat geregeld met schoolleiders die een calamiteit op hun school hebben moeten meemaken. Een keer viel haar op hoe – járen later – de emotie nog steeds in zijn stem te horen was.

Lees het blog

Leraren die kleur erkennen, verdienen applaus

juni 2019

“Leraren die hun kleur erkennen, verdienen een applaus,” schrijft Fleur Nollet. “Het vraagt namelijk moed, kwetsbaarheid en een hoge mate van deskundigheid”.

Lees het blog

Creëer een sociaal veilige sfeer op school

Adviespunt

Heb je een vraag of wil je persoonlijk advies over sociale veiligheid op school?

Neem dan contact op met ons Adviespunt.

Bel: 030 285 66 16
Mail: adviespunt@schoolenveiligheid.nl

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang actuele informatie over sociale veiligheid op school.

Meld je aan

Blijf op de hoogte

Meld je net als 14.000 anderen aan voor
onze nieuwsbrief en ontvang actuele informatie
over sociale veiligheid op school.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.