Adviespunt

Met Alle Respect! op 9 april 2025

januari 2025

Woensdag 9 april 2025 is de tiende editie van de onderwijsconferentie Met Alle Respect!. Deze hybride conferentie is voor alle onderwijsprofessionals gratis.

Lees het artikel

Vijf tips om pesten te voorkomen

januari 2025

Als leraar wil je een positieve en veilige omgeving creëren, waar geen ruimte is voor pestgedrag. Hoe je het hele jaar kan werken aan een veilige omgeving, lees je in onze wetenschappelijk onderbouwde publicatie: ‘Werken aan een positieve sfeer in de klas – vijf tips om pesten te voorkomen’. Hiermee kan je écht het verschil maken voor jouw klas.

Lees het artikel

Geweld en spanningen tussen voetbalsupporters en de relatie met het Israelisch-Palestijns conflict

november 2024

De oorlog tussen Hamas en Israël laat vrijwel niemand ongemoeid. De onrust die daarover ontstaat komt ook de school en het klaslokaal binnen. Dat kan heftige reacties oproepen. Hoe ga je hiermee om? Hoe houd je oog voor ieders mening; ook die van jezelf?

Lees het artikel

Jubileummagazine School & Veiligheid

augustus 2024

Ter ere van ons 10-jarig jubileum publiceren wij een unieke en eenmalige editie van het School & Veiligheid magazine. In dit magazine staan artikelen over sociale veiligheid in en rond de school. Praktijkverhalen, tips, verdiepende verhalen: alles om je te inspireren om ook in het nieuwe schooljaar te blijven werken aan een fijne sfeer in de klas en op school.

Lees het artikel

Terugkijken: Webinar 'Handelen rond veiligheid op school: wat werkt?'

juli 2024

Hoe bereid je je als schoolbestuur voor op een incident op school? In dit webinar vertellen experts wat je kunt doen om veiligheidsincidenten zoveel mogelijk te voorkomen en waar je op kunt letten.

Lees het artikel

Creëer een sociaal veilige sfeer op school

Blijf op de hoogte

Meld je net als 13.000 anderen aan voor onze nieuwsbrief
en ontvang iedere maand actuele informatie
over sociale veiligheid op school.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.