Helpdesk
Winkelwagen
Aanbieder School & Veiligheid
Prijs op aanvraag
Cursusduur Een dagdeel
Trainer Giti Bán en Frank Brouwer
Onderwijssector po, vo, mbo
Thema Vertrouwenswerk
Doelgroep Schoolleiding, Vertrouwenspersoon

Stappen bij een klacht op school

Als een klager bij de vertrouwenspersoon komt is het zaak snel en zorgvuldig te handelen. In deze training van een dagdeel leren deelnemers welke stappen mogelijk zijn in de begeleiding van de klager en het oplossen van de klacht.

Voor de behandeling van klachten gelden bepaalde basisregels. Wat doe je als eerste als een klager met een klacht komt? En wat zijn de vervolgstappen? Naast het opdoen van kennis over de eerste opvang en begeleiding van een klager oefen je met praktijksituaties aan de hand van casuïstiek.

Doelgroep

Contactpersonen en vertrouwenspersonen uit het po, vo en mbo. 

Locatie & datum

De locatie, datum en tijdstip van de training stemmen we af in overleg met de opdrachtgever. Individuele inschrijvingen zijn niet mogelijk. 

Onze incompany trainingen bieden wij op maat aan. De inhoud van de training richten we in naar de wens van de opdrachtgever.  

Heb je interesse of een vraag over deze incompany training?

Laat het weten en stuur een mail naar vertrouwenswerk@schoolenveiligheid.nl of bel met 030 – 28 56 531. 

Over de trainer: Frank Brouwer

Frank Brouwer werkt bij School & Veiligheid als trainer en adviseur van vertrouwenspersonen. Zijn specialisme is de wet- en regelgeving rond sociale veiligheid en vertrouwenswerk. Vanuit de helpdesk gaf Frank informatie en advies over sociale veiligheid in het onderwijs en heeft daarmee veel praktijkervaring opgedaan.
Frank is jarenlang intern vertrouwenspersoon geweest in de organisaties waar hij gewerkt heeft en is externe vertrouwenspersoon voor verschillende scholen in primair- en voortgezet onderwijs. Daarnaast is hij lid van een klachtencommissie.

 

Over de trainer: Giti Bán

Giti Bán werkt bij School & Veiligheid als trainer en adviseur van vertrouwenspersonen. Jaarlijks organiseert ze conferenties voor vertrouwenspersonen in het po, vo en mbo. Daarnaast ontwikkelt ze materialen en publicaties over het vertrouwenswerk in het onderwijs. Dankzij haar jarenlange ervaring als trainer en medewerker van de helpdesk beschikt ze over een brede kennis van de onderwijspraktijk. Giti Bán is ook beschikbaar als externe vertrouwenspersoon.

Creëer een sociaal veilige sfeer op school