Vanwege de meivakantie is ons Adviespunt gesloten. Op dinsdag 6 mei zijn we weer bereikbaar. Ons calamiteitenteam is wel 24/7 bereikbaar via 030 – 285 66 16.
Primair Onderwijs
Voortgezet Onderwijs
MBO
Creëer een sociaal veilige sfeer op school
Een paralleltraject bij een klacht op school betekent dat je én een klacht indient bij de klachtencommissie én aangifte doet bij de politie. Van beide trajecten geven we hier een schematisch overzicht. Voor vertrouwenspersonen is dit nuttige informatie bij het adviseren van de klagers.
In het overzicht hieronder zie je de mogelijkheden bij een klacht en de verschillende consequenties per traject.
Dit artikel is gekoppeld aan de volgende thema’s
Andere kennisbank artikelen over dit onderwerp.
Artikel over wat de vertrouwenspersoon wel en niet mag registreren bij klachten met het oog op de privacy van de betrokkenen.
Ouders, leerlingen en personeel hebben het recht om te klagen. Dit klachtrecht is zelfs wettelijk vastgelegd (Kwaliteitswet 1998). Wat houdt dit in?
Wij zijn Stichting School & Veiligheid. Wij ondersteunen scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat. Dit doen wij door:
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang actuele informatie over sociale veiligheid op school.
Meld je aan
Meld je net als 13.000 anderen aan voor onze nieuwsbrief en ontvang actuele informatie over sociale veiligheid op school.